Ciekawostki
  • Strzeż się tych diet

    Lodowa

    Przekonuje, że schudniemy, jedząc wyłącznie lody, bo wapń odgrywa znaczącą rolę w spalaniu tłuszczu.

  • Dieta Lorda Byrona

    Ten król romantycznych poetów miał całkiem przyziemny problem. Obdarzony naturalną skłonnością do tycia całe życie walczył z nadwagą. Katując się drakońskimi dietami potrafił w kilka lat schudnąć ponad 30 kilo

  • Warto zobaczyć

Wizyt:
Dzisiaj: 11Wszystkich: 885992
Poleć stronę znajomemu.


Nikomu nie udostępniamy Twojego maila!
Zapisz się do Newslettera by otrzymywać informacje o nowościach w odchudzaniu i dietach.
Nikomu nie udostępniamy Twojego maila!

DIETA KEFIROWA

Diety » DIETA KEFIROWA

Kefir - główny składnik diety kefirowej
 
Kefir (z jęz. tureckiego oznacza "czuj się dobrze") to smaczny i zdrowy napój fermentowany. Produkowany jest z ziaren kefirowych, które mają w swoim składzie bakterie oraz drożdże.  
 
Kefir zawiera:
  • witaminy z grupy B (B1, B12,) odpowiedzialne są one za prawidłowe funkcjonowanie wątroby, nerek, układu nerwowego oraz pomagają w schorzeniach skóry,
  • witaminę K,
  • kwas foliowy,
  • wapń, 
  • aminokwasy, 
  • biotynę.
Kefir i jego właściwości:
  • jest naturalnym probiotykiem zawierającym żywe organizmy. Powinno się go spożywać podczas kuracji antybiotykowej,
  • posiada wysokie wartości odżywcze, 
  • stymuluje układ odpornościowy,
  • można go stosować w diecie dla osób z nietolerancją laktozy, ze względu na jej niski poziom,
  • zapewnia właściwą mikroflorę jelitową,
  • zalecany jest do łagodzenia skutków nadużywania alkoholu,
  • oczyszcza przewód pokarmowy z resztek pokarmowych,
  • poprawia trawienie, dzięki zawartości enzymów,
Dla kogo dieta kefirowa?
Dla osób które chcą oczyścić organizm z toksyn lub chcą zrzucić parę zbędnych kilogramów.

Zalety diety kefirowej.
Ogromną zaletą tej diety jest fakt, że podczas jej trwania nie poczujemy się głodni mimo mniejszych porcji żywieniowych. Kefir skutecznie wypełnia żołądek. Dzięki niemu szybciej chudniemy i w naturalny sposób oczyszczamy organizm.

Jaki kefir wybrać?
Najlepiej zaopatrzyć się w kefir naturalny, odtłuszczony, pozbawiony konserwantów i sztucznych składników. Jeśli naprawdę nie przełkniesz naturalnego kefiru sięgnij po smakowy. Osoby, które nie przepadają za kefirem mogą go zastąpić maślanką lub jogurtem probiotycznym również w wersji naturalnej.

Dieta kefirowa i kilka jej wariantów.
Jest wiele opcji diety kefirowej. Jedne mówią o spożyciu tylko naturalnego kefiru przez okres od 3 do 14 dni. Inne pozwalają na spożycie dodatkowych produktów. Jak powinna więc wyglądać dieta kefirowa aby nie zaszkodziła naszemu zdrowiu? 
Pierwszy wariant jest oparty na spożyciu nieograniczonej ilości kefiru przez maksymalnie 3 dni. Kefiru pijemy tyle, aż poczujemy sytość. W żadnym wypadku nie głodzimy się. Przedłużając ten wariant do 14 dni, jak to jest sugerowane na wielu forach, może źle się zakończyć dla naszego organizmu. Pamiętajmy jest to prawie równe z zastosowaniem głodówki.
Drugi wariant trwa 6 dni. Do naszego menu dodajemy warzywa i owoce. Należy unikać winogron oraz bananów.
Trzeci wariant, który według mnie jest najbardziej racjonalny to zastąpienie 1 posiłku kefirem, przy zastosowaniu diety 1000 kcal. W tej opcji w ciągu dnia dodatkowo spożywamy chudy twaróg, warzywa, owoce, gotowanego kurczaka lub gotowane, pieczone ryby. Na takiej diecie możemy być aż 7 dni. Wiele osób sugeruje aby 6 dnia ograniczyć się tylko do kefiru, zaś 7 dnia do picia tylko wody niegazowanej. 


Ile można schudnąć na diecie kefirowej?
Przy zastosowaniu każdego z powyższych wariantów możemy stracić od 1kg do 3 kg. Wszystko zależy od tego ile będzie wynosić nasz dzienny bilans energetyczny. 

Skutki uboczne diety kefirowej.
Dieta kefirowa oparta na spożyciu tylko kefiru przez okres dłuższy niż 3 dni może być szkodliwa dla naszego zdrowia. Dlaczego? Ponieważ nie będziemy dostarczać naszemu organizmowi odpowiedniej ilości składników odżywczych, dzięki którym nasz organizm może prawidłowo funkcjonować. Ponadto taki sposób postępowania prowadzi do spowolnienia spoczynkowej przemiany materii. Ponadto oprócz tłuszczu zaczniemy tracić mięśnie!
Po jej zakończeniu istnieje duże prawdopodobieństwo efektu jo-jo. Dlatego musimy bacznie uważać na to co spożywamy po jej zakończeniu!
Podczas trwania diety możemy odczuwać ból głowy, osłabienie, złe samopoczucie oraz bardzo bolesne skurcze mięśni. Wierzcie mi nie raz przeszłam przeszywający skurcz mięśni ramion, który paraliżował mnie na dobre parę minut. Coś okropnego.


Podsumowanie
Dieta kefirowa może być pewną opcją dla osób, które chcą szybko zrzucić parę kilo. Przy dłuższym jej zastosowaniu niesie ze sobą ryzyko zdrowotne oraz ryzyko efektu jo-jo.

Przed zastosowaniem diety skonsultuj się z lekarzem!


Pozdrawiam z kefirem w ręku :)

Google+